LİSE HAYATINDA MOTİVASYON

Hedef

Öğrencinin hedefi her zaman için elinden gelenin en iyisini başarmak olmalıdır. Bu hedefin tanımlayıcı cümlesi öğrenciden öğrenciye değişiklik gösterebilir. Kimi için netleşmiş bir meslek ya da üniversite olurken kimisi için de bir sıralamadır. “İlk 5 bine gireceğim” cümlesi de bir hedeftir, doktor, mühendis olacağımda bir hedeftir. Öğrencilerin kalıpların altında ezilmesine izin vermeyin. Hedefim yok diyen öğrenci henüz doğru yönlendirilmemiş olan öğrencidir.

Lise

9.-10. sınıf’ta motivasyon

Önemli olan yorucu bir ortaokul eğitiminden sonra motivasyonu düşürmemektir. Çünkü 9. ve 10. sınıfta alınan eğitim aslında öğrenciyi sınava hazırlayan temel eğitimdir. Öğrencinin bu noktada asla bırakmaması ve uzaklaşmaması gereken en temel kaynak kitaplarıdır. Okuma alışkanlığından uzaklaşmamış bir öğrencinin YKS için çok büyük kazanımları olacaktır. 9. ve 10. sınıflarda öğrencinin en temel pekiştireci, günlük tekrar ve tekrar ettiği konu üzerine ünite problemlerini çözmesidir. Bu uzun vadede öğrenciye büyük kolaylık ve avantaj sağlayacaktır.

 

DÜZENLİ ÇALIŞMANIN KARŞILIĞI

9. ve 10. sınıfta doğru bir temel atmış olan öğrenci TYT’ ye hazır, AYT konuları içinse altyapısı hazırlanmış demektir. Doğru ve düzenli çalışma sonucunda konularını “yarına” bırakmamış öğrenci için sınava hazırlık dönemi çok daha kolay olacaktır.

EN ÖNEMLİSİ;

“Yapamıyorum, anlamıyorum!” denen konudan çalışmaya başlamak. Havaların ısınmasıyla, sınavların yaklaşmasıyla rehavete kapılmadan yapamadığını düşündüğü konuyu en başta halletmek öğrenciye doğru motivasyonu sağlayacaktır.

 

11. ve 12. sınıf motivasyonu

Öğrencilerin 11. sınıfta önümüzde daha bir yıl var gibi düşüncelere kapılması yapacakları en büyük hatadır. Çünkü önünde bir yıl daha olduğunu söyleyen öğrenci aslında düzenli çalışmayı bırakmış, çalışmasını ertelemiş olan öğrencidir. 11. sınıf öğrencisi düzenli olarak konularını tekrar etmiş olmalıdır. Öğrencinin,  9. ve 10. sınıfa yönelik olarak geçmişten eksiği olduğu ya da unuttuğunu düşündüğü konuları tamamlaması için son zamanları olduğunu farkında olması gerekmektedir. 12. sınıfa gelindiğinde öğrenci, ikinci dönemin ortalarına doğru konularını bitirmiş ve deneme çözme maratonuna girmiş olması gerekmektedir.

ÖĞRENCİNİN YAPMAMASI ve UNUTMAMASI GEREKEN;

Mümkün olduğu kadar çok soru tipi görmek. Her konu için birden fazla soru tipi vardır. Bir soru tipini öğrenmek konuyu öğrenmek demek değildir.

Konunun birinci testini de beşinci testini de zor demeden çözebiliyorsan o zaman o konuyu öğrenmişsin demektir.

ÖĞRENCİLER İÇİN ANAHTAR CÜMLE ;

                                          Çözemediğin soruyu öğretmeninle çöz, çözemiyorum diye karalayıp geçme!